Call Centrum02 / 5720 5720

 
 
ico ico ico
 

Sprievodca dovolenkou od A do Z

 Výber zájazdu

Ako kúpiť zájazd?
Dovolenku si môžete objednať prostredníctvom našich webových stránok a okamžite sa dozviete, či je požadovaný zájazd voľný a koľko presne bude stáť. Ak preferujete nákup dovolenky na pobočke, navštívte niektorú z našich pobočiek alebo predajní našich autorizovaných predajcov a vyberte si zájazd po konzultácii s preškoleným predajcom.
 
Ako poznám, aká je úroveň mnou vybraného hotela?
Všetky hotely a penzióny v našej ponuke sme starostlivo vybrali v spolupráci s našimi zahraničnými partnermi a na základe spoľahlivých znalostí miestnych pomerov. Popis a klasifikácia hotelov sú uvedené podľa meradiel stanovených príslušným rezortom príslušnej krajiny. Upozorňujeme na skutočnosť, že štandard hotelov v rovnakej kategórii sa môže v jednotlivých krajinách výrazne líšiť, a to ako vo vybavení izby a hotela, tak aj v rozsahu ponúkaných služieb a stravovania. Pre rýchlu orientáciu slúži počet hviezdičiek.
 

  1. * Veľmi jednoduché objekty určené pre nenáročnú klientelu s veľmi jednoduchým vybavením, rozsahom stravovania a službami
  2. ** Jednoduché ubytovanie s účelným vybavením, vhodné pre nenáročnú klientelu a jednoduchý rozsah stravovania i služieb
  3. *** Objekty nižšej strednej turistickej triedy s bežným vybavením a rozsahom stravovania
  4. **** Objekty strednej kategórie so zodpovedajúcim štandardom služieb a vybavením
  5. ***** Hotely s vysokým štandardom služieb, ubytovania a stravovania určené pre náročnejšieho klienta

 Pred dovolenkou

Čo urobiť pred dovolenku?
Vzhľadom na súčasnú situáciu je možné, že pred dovolenkou v niektorých destináciách bude nutné vyplniť zdravotný dotazník alebo podstúpiť test na COVID-19. Podmienky vstupu pre vás pravidelne aktualizujeme v sekcii COVID INFO.
Nezabudnite si v dostatočnom predstihu pred odchodom dojednať cestovné poistenie a skontrolovať vaše cestovné doklady. Ak cestujete do štátov v rámci schengenského priestoru, potom k vašej ceste nepotrebujete pas ani vízum, ale postačí vám občiansky preukaz. Ak cestujete s deťmi, nezabudnite, že potrebujú k ceste vlastný cestovný pas! Niektoré štáty vyžadujú platnosť pasu aspoň 6 mesiacov od opustenia krajiny. Aktuálne informácie o vstupných požiadavkách nájdete na stránke Ministerstva zahraničných vecí SR na www.mzv.sk.

Kedy dostanem pokyny na cestu a ďalšie dokumenty k dovolenke?
Približne 7 dní pred odletom obdržíte pokyny na cestu, kde sa dozviete všetky podrobnosti týkajúce sa vášho plánovaného odletu (čas odletu, povolená váha batožiny a pod.)
S pokynmi na cestu obdržíte aj všetky potrebné dokumenty pre vašu dovolenku - potvrdenie letu, potvrdenie ubytovania a potvrdenie cestovného poistenia (ak ste uzavreli poistenie prostredníctvom našej CK). Dokumenty budete potrebovať pri odbavení na ceste tam i späť a pri ubytovaní v hoteli. Náhradné dokumenty možno v prípade straty vytlačiť z vášho e-mailu.

Aká je maximálna povolená váha batožiny do lietadla?
Informáciu o maximálnej povolenej váhe vašich batožiny nájdete v pokynoch k odletu, ktoré zasielame cca týždeň pred začatím dovolenky. Väčšina leteckých spoločností povoľuje u zapísanej batožiny 23 kg na osobu (nie u detí mladších ako 2 roky) plus jednu príručnú batožinu s hmotnosťou max. 8 kg a maximálnymi rozmermi 55 x 45 x 25 cm. Zlučovaná váha jednej podpalubnej batožiny nesmie presiahnuť hmotnosť 32 kg (u letov so SmartWings nemožno batožinu zlučovať). V prípade, že vaša batožina prekročí povolenú hmotnosť, overte si u cestovnej kancelárie, či možno na konkrétnom lete doplatiť nadváhu.

Môžem si zobrať na dovolenku nadmernú batožinu (napr. bicykel, golfovú či potápačskú výstroj)?
Preprava nadmerných a neskladných batožín, bicyklov, surfov a pod., musí byť nahlásená CK už pri objednávke zájazdu a je závislá na kapacitných možnostiach prepravcu za poplatok. Transfer z letiska do hotela, uskladnenie týchto nadmerných batožiny a transfer na letisko, nie sú zahrnuté v poplatku za prepravu. V prípade záujmu o tieto služby ich včas vyžiadajte v cestovnej kancelárii (preveríme možnosti a oznámime poplatok).

Ako zabaliť batožinu na cestu?
Do batožín, ktoré budú odbavené, neukladajte cenné veci (peniaze, šeky, kreditné karty, kamery, osobné doklady, fotoaparáty a iné elektronické prístroje, šperky, a pod.), umelecké a krehké predmety i predmety vyššej hodnoty či tovar, ktorý by sa mohol pokaziť - všetky také predmety patrí do príručnej batožiny, pretože letecká spoločnosť za ich stratu či poškodenie nenesie zodpovednosť. Na niektorých letiskách si môžete batožinu nechať zabaliť do priehľadnej fólie - zabránite tak nielen prípadnej nevítanej strate vašich vecí, ale aj poškodeniu.
Do príručnej batožiny nepatria ostré predmety, ako sú nožnice, pilník, otvárač, nože a pod. Na palubu lietadla so sebou môžete vziať len malé množstvá tekutín. Tekutiny a gély musia byť v baleniach do 100 ml. Všetky musia byť umiestnené v jednom priehľadnom uzatvárateľnom igelitovom obale s maximálnym obsahom 1 liter na osobu. Odporúčame prepravovať tekutiny v podpalubnej batožine. Lieky a dietologické prípravky vrátane detskej výživy počas letu môžu byť prepravované v príručnej batožine.

 Na ceste

Kedy mám byť na letisku?
Odporúčame, aby ste boli na letisku 2 hodiny pred odletom. V prípade, že vaše lietadlo odlieta tesne po polnoci, musíte byť pripravení k odbaveniu už pred polnocou deň pred plánovaným odletom.

Ako to funguje na letisku?
Po príchode na letisko sa informujte prostredníctvom informačných tabúľ na číslo prepážky, kde bude váš let. Pre identifikáciu letu je záväzným údajom číslo letu, ktoré nájdete vo vašich cestovných dokladoch. Po príchode k odbavovacej prepážke sa preukážte vašimi cestovnými dokladmi. Tu odovzdáte batožinu a obdržíte palubnú vstupenku a potvrdenie o prevzatí batožiny - obidva doklady si starostlivo uschovajte. Môžete byť požiadaní o potvrdenie vášho letu. Po odbavení sa presuňte k pasovej kontrole, majte pripravený palubný lístok a cestovný doklad. K nástupu do lietadla sa dostavte v čase, ktorý máte na vašom palubnom lístku a na informačných tabuliach.

S akou spoločnosťou poletím?
Všetky lety ponúkané našou cestovnou kanceláriou sú zabezpečované renomovanými tuzemskými či zahraničnými leteckými spoločnosťami. Na základe predpisov a dohovorov bežných v medzinárodnej leteckej doprave si KARTAGO TOURS vyhradzuje možnosť zmeny miesta odletu, trasy letu, možnosť medzipristátia, zmeny leteckej spoločnosti, typu lietadla a letového plánu.

Dostanem v lietadle občerstvenie?
V závislosti na dĺžke letu je na palube väčšinou podávané občerstvenie a 1 nealkoholický nápoj. Cestujúci majú možnosť využiť služby tzv. "Sky baru", kde si môžu zakúpiť ďalšie občerstvenie a nápoje.

Ako to funguje na letisku po prílete do cieľovej destinácie?
Po prílete prejdite pasovou kontrolou a vyzdvihnite si zapísanú batožinu. Po opustení tranzitného priestoru vás budú očakávať delegáti, ktorí zabezpečia váš transfer do hotela. Z kapacitných dôvodov nemôže delegát CK sprevádzať všetky transfery do / z hotela.

Moja batožina bola počas cesty poškodená. Čo mám robiť?
Za poškodenie alebo stratu batožiny pri leteckej preprave preberá plnú zodpovednosť letecká spoločnosť. V prípade poškodenia batožiny sa obráťte na oddelenie reklamácií batožiny vo vašej cieľovej destinácii bezodkladne po prílete. Podľa nariadenia Európskej Rady č. 2027/97 musí byť písomná reklamačná žiadosť podaná do siedmich dní vášmu leteckému dopravcovi.

Ako je to s transferom z letiska?
Našich klientov prepravujeme do hotela modernými autobusmi či minibusmi. Pri posudzovaní dĺžky transferu do vášho ubytovacieho zariadenia je nutné vziať do úvahy vzdialenosť hotela aj to, že transfer nemieri priamo do vášho hotela, ale zváža ďalších klientov, ktorých ubytovanie sa nachádza na trase. Ak chcete ušetriť čas, zaistíme vám individuálny transfer, ktorý vás odvezie priamo do vášho hotela. O poplatku za túto službu sa informujte u predajcu.

Započítava sa čas strávený na ceste do celkovej dovolenky?
Prvý a posledný deň leteckých zájazdov je určený na prepravu a nie k vlastnej dovolenke. V prípade večerných letov môže preprava zasiahnuť až do ďalšieho dňa, pri spiatočnej ceste môže byť odlet naplánovaný až na skoré ranné hodiny dňa nasledujúceho po skončení nároku na ubytovanie a služby. Nemožno tiež vychádzať z toho, že sa odlety uskutočnia dopoludnia a spiatočné lety večer.
Jedna noc v prípade neskorých nočných letov je do celkového počtu nocí započítaná vtedy, ak je klient ubytovaný do 12.00 hodiny (poludnia) nasledujúceho dňa.

 Na dovolenke

Bude mi počas pobytu k dispozícii delegát?
Vo väčšine destinácií sú klientom k dispozícii česky alebo slovensky hovoriaci delegáti / sprievodcovia CK KARTAGO TOURS. Delegáti organizujú pravidelné informačné hodiny, ktoré sa v priebehu pobytu konajú dvakrát až trikrát. V prípade, že sa v priebehu vášho pobytu vyskytne problém, môžete delegáta kontaktovať na telefónnom čísle uvedenom v informačných materiáloch, ktoré dostanete po prílete do cieľa vašej dovolenky. Z kapacitných dôvodov nemôže delegát CK sprevádzať všetky transfery do / z hotela.

Ako sa dozviem informácie o možnosti výletov?
V každej destinácii je pre vás pripravená bohatá ponuka fakultatívnych výletov, ktoré si môžete zakúpiť na mieste pobytu. Tieto služby zaisťuje miestna agentúra.
V deň príletu, najneskôr však v nasledujúci deň, sa koná informačná schôdzka, o ktorej čase konania vás delegát informuje pri vašom prílete (uvedená tiež na informačnej tabuli či v informačnej knihe, ktoré sú k dispozícii v každom hoteli). Odporúčame, aby ste sa tejto prvej schôdzky s vaším delegátom zúčastnili - získate na nej dôležité informácie o krajine, o hotelových službách, o okolí hotela a v neposlednom rade aj o výletoch, ktoré pre vás organizuje zahraničný partner našej cestovnej kancelárie.

Čo robiť v prípade, že na dovolenke ochoriem?
V prípade ochorenia sa obráťte na asistenčnú službu, ktorej kontakt je uvedený na preukaze poistenia, ​​ktorý dostanete spoločne s letenkami a ubytovacími poukazmi pred odletom. Asistenčná služba vám odporučí ďalší postup. V prípade, že asistenčná služba nebude pri riešení poistnej udalosti kontaktovaná, môže vám byť odmietnutá úhrada nákladov zo strany poisťovne. Ak ste nevyužili našou cestovnou kanceláriou odporúčané cestovné poistenie, postupujte v súlade s pokynmi poisťovne, u ktorej ste si poistenie dojednali.
Ordinačné hodiny sú spravidla od 9:00 do 21:00 hod. Bežné lieky možno kúpiť v miestnych lekárňach.

 Ubytovanie

Môže sa stať, že ma ubytujú v inom hoteli, než som si pôvodne vybral?
Bohužiaľ aj napriek všetkej našej snahe sa nie vždy podarí zabezpečiť vami objednaný hotel, a to aj napriek tomu, že ste si ho objednali dlho pred odletom. Zákony hostiteľských krajín totiž povoľujú vyšší príjem objednávok, než je skutočná kapacita hotela. V tomto prípade je majiteľ hotela povinný zabezpečiť náhradné ubytovanie, avšak vždy v tej istej alebo vo vyššej kategórii.

Čo mám robiť po príchode na hotel?
Po príchode do hotela kontaktujte recepciu a predložte potvrdenie o ubytovaní. V niektorých hoteloch budete musieť vyplniť ubytovaciu kartičku. Na ubytovanie, stravovanie a hotelové služby máte podľa medzinárodných štandardov nárok najskôr po 14:00 hodine, pokiaľ nebolo uvedené inak. V prípade, že ste si uhradili službu "early check-in" budete ubytovaní ihneď. Ak je váš príchod do hotela v skorších hodinách, recepcia väčšinou zaistí uloženie vašej batožiny do doby, než pre vás bude pripravená izba.

Môžem si vybrať konkrétne izbu?
Prideľovanie izieb hosťom je vždy záležitosťou hotela a KARTAGO TOURS naň nemá vplyv. Ku špeciálnym želaniam klientov, ako napr. výhľad na more, vyššie poschodie a pod. aa snaží naša cestovná kancelária prihliadať, ale tieto požiadavky nemožno považovať za súčasť potvrdenej objednávky, pokiaľ nie je táto služba platená. Na splnenie týchto požiadaviek nemá naša CK vplyv, závisí od momentálnej disponibility kapacít v príslušnom hoteli.

Čo si mám predstaviť pod pojmom prístelka?
Prístelkou môže byť rozkladací gauč, ležadlo, poschodová posteľ alebo pohovka. Výnimočne možno doplniť aj dve prístelky.
Ako trojlôžková izba sa klasifikuje izba dvojlôžková s prístelkou.

Kedy sa po prílete môžem ubytovať vo svojej izbe?
Možnosť nasťahovania v deň príchodu je najskôr po 14. hodine. Skorý príchod alebo neskorý odchod neoprávňujú k dlhšiemu používaniu izby. Našim zákazníkom ponúkame možnosť zakúpenia služby "early check-in" (iba za vyžiadanie), ktorá umožňuje využitie ubytovania a všetkých služieb hotela ihneď po príchode na hotel v prípade skorého príletu do destinácie.

Kam si mám uložiť cennosti?
Neodporúčame brať si na dovolenku drahé šperky. Uložte si cestovné doklady, peniaze, šeky, platobné karty a všetky cenné predmety do trezoru, ktorý je k prenájmu buď na recepcii alebo ho nájdete priamo na izbe. Za cennosti, ktoré nie sú uložené v trezore, cestovná kancelária ani hotel nezodpovedajú.

Je v hoteli k dispozícii internet?
Pripojenie k internetu je vo väčšine hotelov - podrobnosti sa dozviete v detaile zájazdu. Prístup na internet býva v rámci hotela spravidla spoplatnený, ak nie je uvedené inak. Rýchlosť a kvalita pripojenia závisia od podmienok hotela a miestneho poskytovateľa. Hoci hotely ponúkajú často Wi-Fi pripojenie vo vyznačených priestoroch zadarmo, môže sa jednať o pripojenie so slabším signálom.

Ako je to s klimatizáciou na izbe?
Niektoré hotely ponúkajú svojim klientom možnosť užívania klimatizácie zadarmo. Upozorňujeme na skutočnosť, že klimatizácia nemusí byť v prevádzke celých 24 hodín denne a môže byť funkčná iba v určitých denných hodinách podľa uváženia hotela a podľa potreby. Prevádzkovateľ hotela často spája užívanie klimatizácie s prítomnosťou hostí v izbe. Ide najmä o systém tzv. poistiek pripojených ku kľúču od izby, ktoré po umiestnení do príslušnej zásuvky aktivujú klimatizáciu. Upozorňujeme na skutočnosť, že táto poistka nesmie byť oddeľovaná od kľúča.

Sú ležadlá na pláži za poplatok alebo zadarmo?
Ležadlá a slnečníky sú na prenajatie za poplatok, prípadne zadarmo - viď popis pri hoteli.

Čo v popise hotela znamená vzdialenosť od pláže "0"?
Údaje o vzdialenosti od hotela sú v popise zájazdu len orientačné. V prípade, že je v popise uvedená vzdialenosť od pláže "0", znamená to, že areál je situovaný pri pláži. V prípade rozľahlých hotelov je nutné predpokladať, že niektoré ubytovacie jednotky sú situované v miestach s dlhšou vzdialenosťou od pláže.
Pláž môže byť verejná a prístupná aj miestnemu obyvateľstvu alebo súkromná - viac sa dozviete v popise hotela.

Je hotelový bazén vyhrievaný?
Niektoré hotely ponúkajú svojim hosťom aj vyhrievané bazény. Takúto informáciu nájdete v popise konkrétneho hotela. Bazény bývajú vyhrievané len v určitom období a to aj v závislosti od počasia. Upozorňujeme na skutočnosť, že bazén nemusí byť vyhrievaný počas celého obdobia - o tom, či bude vyhrievanie bazénov spustené, rozhoduje vždy samotný hotel.

Kedy a ako sa dozviem pokyny k odchodu?
Väčšinou deň pred odletom nájdete na informačnej tabuli pokyny k vášmu odletu domov. K odchodu vášho transferu na letisko sa dostavte aspoň 10 minút pred plánovaným časom odchodu. Po príchode na letisko vás bude zástupca našej cestovnej kancelárie informovať o číslach prepážok, na ktorých bude prebiehať vaše odbavenie. Odbavenie bude prebiehať rovnakým spôsobom ako pri vašom odlete zo Slovenskej republiky.

Koľko hodín pred odletom musím opustiť izbu?
Izby musia byť vždy vyprázdnené najneskôr do 12:00 hod, pokiaľ nie je uvedené inak. Individuálne možno dohodnúť s recepciou vypratanie v neskoršom čase, spravidla však za poplatok. V prípade neskorého odletu z destinácie odporúčame zakúpenie služby "late check out" (iba za vyžiadanie), ktorá oprávňuje k využitiu ubytovania a akýchkoľvek služieb, až do doby odchodu na letisko.

 Stravovanie

Ako je to so stravovaním na dovolenke?
V hoteloch sa varia väčšinou medzinárodné pokrmy obohatené o miestne prvky. Spôsob stravovania je uvedený pri popise každého hotela.
Upozorňujeme klientov na možnosť zmeškania objednanej stravy z dôvodu neskorého príletu alebo skorého odletu. Vo väčšine prípadov nie je možné zmeškanú stravu nahradiť.

Musím si doplácať za nápoje?
Nápoje nikde nie sú zahrnuté v cene, ak nie je uvedené inak - napr. v hoteloch s programom "All inclusive". Nápoje v rámci All inclusive sú vo väčšine prípadov rozlievané, balené nápoje sú spoplatňované.

Zakúpil / a som si All inclusive. Budem mať jedlo a pitie k dispozícii kedykoľvek?
V prípade programu "All inclusive" je podávanie nápojov a jedál časovo obmedzené podľa režimu jednotlivých hotelov. KARTAGO TOURS vo svojich popisoch uvádza orientačné časové rozmedzie čerpania programu All inclusive, ktoré však môže byť hotelom upravené. All inclusive možno čerpať v časoch a miestach určených hotelom.

Zakúpil som si ubytovanie s kuchynkou. Aké vybavenie budem mať k dispozícii?
V ubytovaní s možnosťou vlastného varenia sú k dispozícii kuchynky či kuchynské kúty vybavené väčšinou dvojplatničkou a chladničkou. Kuchynské vybavenie sa skladá zo základného riadu. Upozorňujeme na skutočnosť, že môžu chýbať napr. otvárače konzerv či riad na varenie nemusí byť v dostatočnom množstve.

Mám vzhľadom na situáciu očakávať nejaké obmedzenia v dohodnutých službách zájazdu?
V prípade, že z dôvodu preventívnych opatrení spojených s Covid-19 dôjde v mieste vašej dovolenky k úprave niektorých dohodnutých služieb, budeme vás o tom informovať ešte pred začatím zájazdu alebo vás upozorní delegát po prílete. Nemajte však obavy, vo všetkých prípadoch pôjde iba o nepodstatné zmeny v náležitostiach zájazdu, ktoré sú spojené so zabezpečením ochrany zdravia. Tieto zmeny neoprávňujú k nároku na náhradu služieb. Ďakujeme za pochopenie.

Kedy končí stravovanie?
Nárok na stravovanie končí podľa medzinárodných štandardov o 12:00 hod v deň odletu.

Čo musím urobiť pred návratom / po návrate domov?
Podmienky návratu z dovolenky sa líšia podľa jednotlivých destinácií a podliehajú častým zmenám podľa opatrenia Ministerstva zdravotníctva SR. Podmienky pre návrat z konkrétnych destinácií vrátane výnimiek pre očkovaných a osoby ktoré prekonali koronavírus pre vás pravidelne aktualizujeme v sekcii Covid info.

 
 
Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Ďalšie informácie