Call Centrum02 / 5720 5720

 
 
ico
 

Čo vedieť pred cestou

Vážení zákazníci, skôr, ako začnete listovať v katalógu a vyberať si zájazd, venujte pozornosť týmto dôležitým informáciám, ktoré sa vzťahujú na všetky ceny zájazdov.

 Výber zájazdu
V našom katalógu nájdete širokú ponuku destinácií a ubytovacích kapacít, medzi ktorými si určite nájdete to „svoje miesto“. Pri výbere zájazdu Vám odporúčame, aby ste sa podrobne zoznámili nielen s destináciou, do ktorej vycestujete, ale aj s konkrétnym hotelom. Vezmite, prosím, pri výbere svojej dovolenky do úvahy nielen kategóriu hotela, ale aj jeho umiestnenie a cenu. Väčšina cestovateľov už dnes vie, že hotely nižšej kategórie poskytujú väčšinou služby v menšej miere – a to sa týka nielen služieb spríjemňujúcich vašu dovolenku, ale aj služieb stravovacích. Umiestnenie hotela vypovedá o tom, v akom prostredí svoju dovolenku strávite – pokiaľ je hotel v tesnej blízkosti centra, môžete očakávať, že vaša dovolenka bude rušnejšia a nevyhnete sa ani hluku prichádzajúcemu z ulice alebo okolia. Na druhej strane máte však na dosah reštaurácie, bary, obchody, trhy či diskotéky. Hotely umiestnené mimo centra bývajú kľudnejšie, ale ani tu sa nevyhnete rušnejšiemu dovolenkovému životu, predovšetkým ak hotel usporadúva animačné programy. Aj v hoteloch rovnakej kategórie môžu byť služby rozdielne – pomôckou vám môže byť aj cena hotela. Vo väčšine prípadov platí, že čím drahší hotel, tým môžete očakávať vyššiu kvalitu služieb. Venujte výberu „toho svojho“ hotela dostatočný čas a vaša dovolenka bude určite podľa vašich predstáv.

 Nákup zájazdu
Veľa cestovateľov už dnes vie, že nákup zájazdu na poslednú chvíľu sa mnohokrát nevypláca – atraktívne hotely bývajú vypredané už v čase zahájenia predaja. Naviac pri včasnom nákupe zájazdu môžete ušetriť viac finančných prostriedkov, než pri nákupe „last minute.“ Navštívte včas niektorú z našich pobočiek alebo predajne našich autorizovaných predajcov a venujte nákupu zájazdu dostatočný čas a priestor. Dovolenku si môžete rezervovať aj prostredníctvom internetových stránok. Na našich www stránkach nájdete veľa užitočných informácií a čo je hlavné, okamžite sa dozviete, či je váš požadovaný zájazd voľný a koľko bude stáť. Informujte sa o všetkom, čo vás zaujíma a čo Vám nie je jasné – predídete tak prípadným nedorozumeniam, ktoré by mohli vašu dovolenku negatívne ovplyvniť. Cestovnú zmluvu si pred podpísaním poriadne preštudujte, vrátane Všeobecných podmienok účasti na zájazdoch.

 Radostné očakávanie dovolenky
Teraz už máte svoju dovolenku vybranú a rezervovanú. V čase radostného očakávania vašej vysnenej dovolenky si nezabudnite v dostatočnom predstihu skontrolovať Vaše cestovné doklady. Väčšina krajín vyžaduje platnosť pasu min. 6 mesiacov po návrate do SR.

 Dovolenka sa blíži
Približne sedem dní pred odletom obdržíte komplexné odbavenie, ktoré obsahuje okrem pokynov na cestu aj dôležité dokumenty (potvrdenie ubytovania – voucher, potvrdenie letu) pre Vašu dovolenku. V komplexnom odbavení sa dozviete všetky podrobnosti, týkajúce sa vášho odletu na dovolenku. Riadne si ich preštudujte a venujte svoju pozornosť hlavne odletovému času a príchodu na letisko. V prípade akýchkoľvek nezrovnalostí kontaktujte obratom Vášho predajcu so žiadosťou o opravu údajov. Pozor na odlety tesne po polnoci! V takom prípade musíte byť pripravení na odbavenie už pred polnocou, deň pred plánovaným odletom.

Ďalšou dôležitou informáciou je aj povolená maximálna váha batožiny – väčšina leteckých spoločností povoľuje 1 ks zapísanej batožiny na osobu a maximálne 15 kg na osobu (nie pre deti mladšie ako 2 roky), vrátane príručnej batožiny s maximálnymi rozmermi 56 x 45 x 25 cm, kumulovaná váha jednej batožiny nesmie presiahnuť hmotnosť 30 kg. Ak si chcete na dovolenku vziať golfovú alebo potápačskú výstroj, prípadne inú nadmernú batožinu, oznámte túto skutočnosť s dodatočným predstihom Vášmu predajcovi, ktorý preverí možnosť ich prepravy. Preprava takejto batožiny býva spoplatnená. V tomto čase si už začnite pripravovať nevyhnutné veci, ktoré budete na dovolenku potrebovať. Určite nezabudnite na opaľovacie krémy s vysokým ochranným faktorom, slnečné okuliare, pokrývku hlavy a lieky, ktoré bežne užívate a taktiež bežné lieky na zvýšenú teplotu, na žalúdočné ťažkosti a panthenol na spáleniny. Skontrolujte si, či máte zámok na uzamknutie batožiny a vymeňte si v banke potrebnú hotovosť. Určite sa vám bude hodiť napríklad plážová taška, kolíky a šnúra na prádlo, otvárač na fľaše, zvlhčené osviežovacie obrúsky, náplasti a krém po uštipnutí hmyzom. Vezmite si so sebou zaujímavú knihu a časopisy. Taktiež nezabudnite, že väčšina hotelov (počnúc úrovňou 3*) si vyžaduje na večeru formálnejšie oblečenie – páni by nemali zabudnúť na dlhé nohavice.

 Deň pred odletom
Ešte raz si skontrolujte čas Vášho odletu. Môžete si ho overiť aj na našom call centre. Prekontrolujte si podľa Vášho zoznamu, či ste na nič nezabudli a batožinu riadne uzamknite. Nezabudnite ju označiť visačkou s menom hotela a letoviska, kde strávite svoju dovolenku. Na niektorých letiskách si môžete batožinu zabaliť do priehľadnej fólie - zabránite tak nielen prípadnej strate Vašich vecí, ale aj poškodeniu batožiny. Do batožiny, ktorá pôjde na odbavenie, nikdy neukladajte cenné veci (peniaze, šeky, kreditné karty, kamery, osobné doklady, fotoaparáty a iné elektrické prístroje, šperky a pod.), umelecké a krehké predmety, predmety vyššej hodnoty alebo tovar podliehajúci skaze – všetky takéto predmety patria do príručnej batožiny, nakoľko letecká spoločnosť za ich stratu ani poškodenie nenesie zodpovednosť. Znovu si prekontrolujte Vaše doklady na cestu. Zabezpečte si odvoz na letisko. Do príručnej batožiny nepatria ostré predmety, ako napr. nožničky, pilník, otvárač, nože, a pod. Do kabíny lietadla si môžete vziať len malé množstvo tekutín. Tekutiny a gély musia byť v baleniach do 100 ml. Všetky balenia musia byť uložené v jednom priehľadnom uzatvárateľnom igelitovom vrecku s maximálnym obsahom 1 liter na osobu. Tekutiny odporúčame prepravovať v batožine, ktorú odbavujete. Lieky a dietologické prípravky, vrátane detskej výživy na čas letu môžu byť prepravované v príručnej batožine. Do príručnej batožiny odporúčame zabaliť si aj kefku na zuby, pastu, spodné prádlo, tričko a plavky – pokiaľ by došlo k strate alebo poškodeniu „hlavnej batožiny“.

 V deň odletu
Odchod na letisko naplánujte tak, aby ste mali dostatočnú časovú rezervu v prípade neočakávaných komplikácií. Na letisku buďte 2 hodiny pred odletom. Vaše dokumenty potrebné pre Vašu cestu a pobyt ste dostali spolu s pokynmi na cestu. Po príchode na letisko sa informujte prostredníctvom informačnej tabule na číslo odbavovacieho pultu (check-in) kde bude Váš let odbavený. Po príchode k odbavovaciemu pultu sa prosím preukážte platným cestovným dokladom. Tu zároveň odovzdáte Vašu batožinu (prosím dodržujte povolenú hmotnosť batožiny uvedenú na letenke) a dostanete palubný lístok a potvrdenie o odovzdaní batožiny. Oba doklady si starostlivo uschovajte. Po odbavení sa presuňte na pasovú kontrolu, majte pripravenú letenku, palubný lístok a cestovný doklad. V tranzitnom priestore môžete využiť čas do odletu lietadla nákupmi a občerstvením, nezabudnite však sledovať na informačných tabuliach čas vášho odletu a číslo východu. Na nástup do lietadla sa dostavte v čase, ktorý máte na Vašom palubnom lístku a na informačných tabuliach.

 Let
Po nástupe do lietadla sa posaďte na miesta, ktoré máte uvedené na Vašich palubných lístkoch a riaďte sa, prosím, pokynmi palubného personálu. Príručnú batožinu uložte do priestoru nad Vašimi hlavami alebo pod sedadlo pred Vami, nezabudnite si z nej vybrať knihu či časopis. Pohodlne sa usaďte a pripútajte sa. Pred vzlietnutím Vás palubný personál oboznámi s bezpečnostnými predpismi

  • venujte im prosím zvýšenú pozornosť. 

Počas letu Vám bude v závislosti od dĺžky letu podávané studené alebo teplé občerstvenie s výberom studených a teplých nápojov.

 Prílet
Po prílete prejdete pasovou kontrolou a vyzdvihnete si Vašu batožinu. V prípade poškodenia alebo straty batožiny je nutné ešte pred opustením tranzitného priestoru kontaktovať reklamačné oddelenie a nechať si vystaviť reklamačný protokol PIR. Pre tento účel majte pripravené potvrdenie o prevzatí batožiny, ktoré ste obdržali pri odbavovaní na letisku. Po opustení tranzitného priestoru Vás budú očakávať delegáti, ktorí zabezpečia Váš transfer do hotela.

 Ubytovanie
Po príchode do hotela kontaktujte recepciu a predložte ubytovací poukaz. V niektorých hoteloch budete musieť vyplniť ubytovaciu kartičku. Na ubytovanie, stravovanie a hotelové služby máte podľa medzinárodných dohôd vždy nárok až po 14:00 hodine. Pokiaľ je Váš príchod do hotela v skorších hodinách, recepcia väčšinou zabezpečí uloženie Vašich batožín do doby, než pre Vás bude pripravená izba. Po ubytovaní, si prosím, nezabudnite uschovať cenné veci, pasy a finančnú hotovosť do trezoru. Chránite tak svoj majetok.

 Informačná schôdzka
V deň príletu, najneskôr však v nasledujúci deň, sa koná informačná schôdzka, o čase a mieste konania Vás delegát informuje po Vašom prílete. Informáciu nájdete aj na informačnej tabuli alebo v knihe, ktoré sú k dispozícii v každom hoteli. Odporúčame vám, aby ste sa tejto prvej schôdzky zúčastnili – získate dôležité informácie o zemi, ktorú ste navštívili, o hotelových službách, o okolí hotela a v neposlednom rade aj o výletoch, ktoré pre vás usporadúva zahraničný partner s našou cestovnou kanceláriou.

 Návštevné hodiny vášho delegáta 
Ak budete mať v priebehu Vašej dovolenky ďalšie dotazy či požiadavky, môžete kontaktovať delegáta v pravidelných návštevných hodinách, ktoré sú uvedené na informačnej tabuli. Tu nájdete aj telefonický kontakt na delegáta.

 Vaša dovolenka
Práve sa začala Vaša vysnívaná dovolenka. Záleží hlavne na Vás ako ju prežijete a aké zážitky si z nej prinesiete. Na prežitie príjemnej dovolenky Vám možno dá návod aj nasledujúce cestovateľské desatoro, nad ktorým sa môžete nielen zamyslieť, ale sa aj pobaviť.

  1. Nebudeš očakávať také veci ako doma, pretože si ich opustil v snahe zažiť niečo iné.
  2. Nebudeš brať veci príliš vážne, pretože bezstarostná myseľ je začiatkom príjemnej dovolenky.
  3. Nepripustíš, aby ti iní turisti išli na nervy, pretože platíš nemalý peniaz, aby si strávil príjemné chvíle.
  4. Dbaj na to, aby si vzal len polovicu šatstva, ktoré považuješ za nevyhnutné a dvakrát toľko peňazí.
  5. Vždy musíš vedieť, kde máš svoj pas, pretože človek bez pasu je človekom bez vlasti.
  6. Pamätaj, že keby sme boli stvorení na to, aby sme zostávali na jednom mieste, boli by sme stvorení s koreňmi.
  7. Nemal by si sa užierať starosťami, pretože v tom nie je žiadne potešenie, len málo vecí je fatálnych.
  8. Neposudzuj krajinu podľa jeho príslušníka, ktorý ti spôsobil nepríjemnosti.
  9. Ak si v Grécku, chovaj sa ako Grék.
  10. Pamätaj, že v cudzích krajinách si hosťom. Ten, kto preukazuje svojmu hostiteľovi rešpekt, bude odmenený.

 Odlet
V deň pred odletom nájdete na informačnej tabuli pokyny na Váš návrat. Venujte prosím pozornosť všetkým informáciám, ktoré sú na nej uvedené. Vašu izbu je potrebné opustiť podľa medzinárodných pravidiel najneskôr do 12:00 hodiny v deň odletu a do tej doby i odovzdať kľúče na recepcii. Touto hodinou končí aj Váš nárok na stravovanie a ďalšie služby hotela. Vyrovnajte prosím Váš hotelový účet. Skontrolujte, či ste nezabudli letenky a cestovné doklady. Na zraz Vášho transferu na letisko sa dostavte aspoň 10 minút pred plánovaným odchodom. Po príchode na letisko Vám delegát oznámi čísla odbavovacích pultov. Odbavenie bude prebiehať rovnakým spôsobom ako pri Vašom odlete zo SR. Prosíme vás, buďte ohľaduplní k rodinám s deťmi a starším osobám a dajte im prednosť pri odbavení.

 Návrat do Slovenskej republiky
Vaša dovolenka skončila, ale príjemné spomienky na ňu Vám určite ešte dlho zostanú. Podeľte sa s nami o Vaše zážitky a pripomienky, radi ich prijmú naši predajní poradcovia. Všetky pripomienky sú pre nás dôležité – na ich základe sa snaží celý tím našej cestovnej kancelárie stále pracovať na zlepšení a rozširovaní našich služieb.

 Čo obsahujú a neobsahujú ceny zájazdov
Ceny zájazdov obsahujú leteckú dopravu v turistickej triede, transfer z letiska do hotela a späť, ubytovanie a stravovanie podľa špecifikácie hotela, služby delegáta. Ceny zájazdov neobsahujú príslušné letiskové poplatky, bezpečnostnú taxu a iné poplatky súvisiacie s vykonaním leteckej dopravy, komplexné cestovné poistenie,
poplatky za víza a fakultatívne služby. Presný popis služieb obsiahnutých v cenách jednotlivých zájazdov nájdete pri jednotlivých programoch.

 Vysvetlivky k detským zľavám
Pri hoteloch označených „dieťa zadarmo", platí jedno prípadne dve deti do dovŕšenia vyznačeného veku ubytované na izbe s dvomi dospelými osobami iba zvýhodnenú cenu za letenku, výška ktorej je uvedená aj s príslušným vekom v cenníkovej tabuľke príslušného hotela. V niektorých hoteloch môže túto ponuku využiť i dieťa cestujúce s 1 dospelým. Táto ponuka môže v prípade niektorých hotelov platiť iba v niektorých termínoch – podrobnosti nájdete v cenníkovej tabuľke príslušného hotela. Dieťa platí iba zvýhodnenú cenu letenky, servisné poplatky, resp. vízum a poistenie. Ďalšie služby (tj. ubytovanie, stravovanie a služby delegáta) poskytuje cestovná kancelária Kartago tours zadarmo v základnom rozsahu, ktorý je pri každom hoteli uvedený. Prípadné fakultatívne doplatky za polpenziu, plnú penziu, výhľad na more a pod. hradí dieťa v rovnakom rozsahu ako dospelí, ak nie je uvedené inak. V prípade, že dieťa cestuje za zvýhodnenú cenu letenky, nemôže čerpať žiadne ďalšie zľavy. Pri využití tejto ponuky môžu spolucestujúce osoby využiť ďalšie zľavy uvedené v tomto katalógu. Mimoriadnu ponuku „zľava za skorý nákup + dieťa zadarmo“, „zľava za skorý nákup + 2. dieťa so zľavou“ alebo „zľava za skorý nákup + dieťa s jedným dospelým
zadarmo“ môžete využiť do 31.3.2016 v označených hoteloch „dieťa zadarmo“ alebo „dieťa so zľavou“ vo všetkých termínoch, kde je ponúkané dieťa do uvedeného veku len za detskú cenu letenky 189 €, 199 €, 219 €, 249 €. Počet miest pre túto ponuku je obmedzený. Deti platia pri využití tejto ponuky servisné poplatky, poistenie a vízum (ak sa vyžaduje). Po vyčerpaní počtu miest určených pre túto ponuku platí cena uvedená v cenníku. Pri Kapverdských ostrovoch a Senegale, kde je ponúkané dieťa do uvedeného veku len za detskú cenu letenky 339 € alebo 359 € môžete vo všetkých termínoch a v označených hoteloch „dieťa so zľavou“ využiť do 31.3.2016 špeciálnu zľavu 100 €/dieťa (dieťa pocestuje za zľavnenú cenu letenky 239 € a 259 €).
Dieťa do dovŕšenia dvoch rokov platí jednorazový poplatok 40 € a nemá nárok na miesto v lietadle, lôžko a stravu. Ak je dieťa do dvoch rokov držiteľom vlastného cestovného pasu, musí uhradiť poplatok za vízum (pokiaľ je to požadované). V prípade, ak budete požadovať detskú postieľku, je nutné uviesť to na prihláške.
Detskú postieľku vyžiadame na základe Vašej požiadavky, nedokážeme však jej dodanie garantovať. Upozorňujeme na skutočnosť, že niektoré hotely poskytujú postieľku zadarmo, niektoré za poplatok a niektoré hotely detskými postieľkami nedisponujú vôbec. Vek dieťaťa: pri každom hoteli je uvedený vek dieťaťa, do dovŕšenia ktorého môže dieťa čerpať prípadné špeciálne ponuky alebo zľavy. Uvedeným vekom sa rozumie vek dieťaťa, ktorý nesmie dovŕšiť v deň príletu do SR, tj. dieťa do 2 rokov nesmie v deň príletu do SR dovŕšiť 2 roky, dieťa do 12 rokov nesmie v deň príletu do SR dovŕšiť 12 rokov a pod.

 Dospelá osoba na prístelke
Ak cestuje s dvomi dospelými osobami 3., poprípade 4. dospelá osoba, ktorá bude ubytovaná na izbe spolu s dvomi dospelými osobami, vzťahuje sa na ňu cena uvedená v katalógu v príslušnej cenníkovej tabuľke. Pokiaľ nie je táto cena uvedená, platí zľava pre 3. a 4. dospelú osobu na prístelke vo výške 10%. Upozorňujeme na skutočnosť, že vždy ide o ubytovanie na prístelke, ktorá nie je plnohodnotným lôžkom a môže ním byť napríklad skladacie ležadlo, vysúvacie lôžko a pod. Pridaním prístelky do izby sa obytný priestor zmenší (či už ide o dospelú osobu alebo dieťa). Ak nie je pri hoteli vyslovene uvedené inak, nemožno izbu obsadzovať 4 dospelými osobami ani 3 dospelými osobami a 1 dieťaťom. Maximálna obsadenosť izby je 2 dospelé osoby a 1 prístelka pre dospelú osobu alebo 2 dospelé osoby a 1-2 prístelky pre deti do vyznačeného veku podľa špecifikácie hotela.

 Príplatky
Príplatky za jednolôžkovú izbu, za výhľad na more, klimatizáciu, večere a pod. sú uvedené na osobu a pobyt, ak nie je uvedené priamo v cenníku inak.

 Ostatné zľavy
Cestovná kancelária Kartago tours ponúka rozsiahly systém zliav. Podrobnosti o týchto zľavách nájdete na úvodných stránkach tohto katalógu. Zľavy nie je možné vzájomne kombinovať, pokiaľ nie je uvedené inak.
Všeobecné podmienky pre uplatnenie zliav, výhod, bonusov a služieb zadarmo: Tieto všeobecné podmienky platia pre všetky zľavy, výhody, bonusy a služby zadarmo uvedené v tomto katalógu alebo vyplývajúce zo všetkých prebiehajúcich marketingových akcií alebo zmluvných záväzkov.

  • zľavy, výhody, bonusy a služby zadarmo uvedené v tomto katalógu je možné uplatniť iba na zájazdy z tohto katalógu, nie je možné ich uplatniť z cien uverejnených iným spôsobom (napr. letáky, špeciálne ponuky, last minute, super last minute, výpredajové ponuky a pod.) – ak nie je uvedené inak
  • pokiaľ nie je uvedené inak, uvedené zľavy, výhody, bonusy a služby zadarmo nie je možné kombinovať a je možné uplatniť iba jednu z nich.
  • zľavy, výhody, bonusy a služby zadarmo je možné uplatniť iba zo základnej katalógovej ceny za dospelú osobu.
  • zľavy nie je možné uplatňovať dodatočne, je nutné ich nárokovať pred podpisom cestovnej zmluvy.

 Mimoriadne ponuky 
V priebehu roka vypisuje CK Kartago tours mimoriadne ponuky. Ide napr. o nové termíny odletov alebo ponuky nových ubytovacích kapacít, zľavnené zájazdy alebo špeciálne akcie. O týchto ponukách sa informujte na našich internetových stránkach www.kartago.sk alebo vo Vašej cestovnej kancelárii. Na tieto ponuky sa nevzťahuje žiadna zo zliav uvedených v tomto katalógu.

 HOTELY A UBYTOVANIE
Všetky hotely a penzióny sme starostlivo vybrali s našimi zahraničnými partnermi a na základe spoľahlivých znalostí miestnych pomerov. Popis a klasifikácia hotelov sú uvedené podľa kritérií, stanovených príslušným rezortom dotyčnej krajiny, ktoré sa nemusia zhodovať s kritériami platnými v SR. Upozorňujeme na skutočnosť, že štandard hotelov rovnakej kategórie sa môže v jednotlivých krajinách výrazne líšiť, a to ako  vo vybavení izieb a hotela, tak i v rozsahu ponúkaných služieb a stravovania.

*          Veľmi jednoduché objekty s veľmi jednoduchým vybavením a rozsahom stravovania a služieb, určené pre nenáročnú klientelu

**        Jednoduché ubytovanie s účelným vybavením, vhodné pre nenáročnú klientelu. Jednoduchý rozsah stravovania a služieb.

***      Objekty nižšej strednej turistickej triedy s bežným vybavením a rozsahom stravovania.

****    Objekty strednej triedy so zodpovedajúcim štandardom služieb a vybavením  

*****  Hotely s vysokým štandardom služieb, ubytovania a stravovania, určené pre náročnejších klientov.

V krajinách, ktoré sú obľúbeným cieľom pre strávenie dovolenky, sa kvalita hotelov priblížila medzinárodnej úrovni. Izby však väčšinou nebývajú dostatočne zvukovo izolované. Život sa odohráva - zvlášť v lete - na ulici, často až do neskorých nočných hodín. Pokiaľ sa nachádzate v blízkosti týchto rušných miest, môžu spôsobovať hluk. Automobily a motocykle nepodliehajú žiadnym prísnym predpisom. Z týchto dôvodov sa môžete občas dostať k spánku až neskôr. Riešením potom môže byť poludňajší spánok (obchody sú zatvorené a všade panuje kľud). K exotike južných krajín patrí aj hmyz, ktorý sa môže vyskytovať aj v hoteloch. Pre každý prípad si zoberte prostriedky proti hmyzu.
Bohužiaľ, napriek všetkým našim snahám sa nie vždy podarí zabezpečiť Vami objednaný hotel, a to aj v prípade, že ste si ho objednali dlho pred odletom. Zákony hostiteľských krajín totiž povoľujú vyšší príjem objednávok ako je skutočná kapacita hotela. V tomto prípade je majiteľ hotela povinný zabezpečiť náhradné ubytovanie, vždy tej istej alebo vyššej triedy. Prideľovanie izieb hosťom je vždy záležitosťou recepcie hotela a Kartago tours na to nemá vplyv. Na špeciálne priania klientov, ako napr. výhľad na more, izby vedľa seba a pod., sa snaží naša cestovná kancelária prihliadať, ale tieto požiadavky sa nedajú považovať za súčasť potvrdenej objednávky, pokiaľ táto služba nie je vopred platená. Na splnenie týchto požiadaviek nemá naša CK vplyv, závisí to od aktuálnej disponibility kapacít v príslušnom hoteli. Ako trojlôžková izba sa klasifikuje izba dvojlôžková s prístelkou. Prístelka môže byť rozkladací gauč, lehátko, pohovka alebo poschodová posteľ. 3. dospelá osoba, využívajúca prístelku musí počítať so zmenšeným komfortom. Výnimočne možno doplniť aj dve prístelky, čím sa obytný priestor zmenší. Jednoposteľové izby sú  malé,  zle situované a naviac podstatne drahšie kvôli príplatku. Vo väčšine prípadov nemajú balkón.
Podľa medzinárodných dohôd musia byť izby vždy uvoľnené do 12.00 hod. O neskoršom vysťahovaní z izby sa môžete individuálne dohodnúť na recepcii (väčšinou však za poplatok). Možnosť nasťahovania v deň príchodu je najskôr o 14.00 hodine. Včasný príchod alebo neskorý odchod neoprávňuje k ďalšiemu používaniu izby. U dodatočne vypísaných zvláštnych ponúk a zájazdov na poslednú chvíľu (Last Minute) garantujeme iba triedu hotela, nemusí sa vždy jednať o hotel z katalógu. Názov hotela klient dozvie po prílete do cieľovej oblasti. Last minute ponuka je orientačná, nie je možné garantovať ubytovanie v hoteli z akciovej ponuky. V prípade ponúk „last minute“ sa dopredávajú posledné voľné izby v hoteloch, kedy je väčšia pravdepodobnosť, že hotely v záujme 100%-ného vyťaženia kapacity potvrdia objednávky nad rámec reálnych ubytovacích možností, pričom počítajú s určitým percentom storien, čo  zákonite vedie k zmene ubytovacieho zariadenia. Prosíme, aby ste vzali na vedomie, že vo väčšine hotelov nie je povolené donášať na izbu vlastné potraviny a nápoje. Výnimkou sú hotely apartmánového typu vybavené kuchynkou.

 LETECKÁ PREPRAVA
Všetky lety ponúkané našou cestovnou kanceláriou sú zabezpečované renomovanými tuzemskými alebo zahraničnými leteckými spoločnosťami v turistickej triede. Na základe predpisov a dohovorov bežných v medzinárodnej leteckej preprave si Kartago tours vyhradzuje možnosť zmeny miesta odletu, trasy letu, možnosť medzipristátia, zmeny leteckej spoločnosti, typu lietadla a letového plánu. Platné časy odletu a príletu sú uvedené vo Vašich cestovných dokladoch. Prvý a posledný deň leteckých zájazdov je určený na prepravu a nie na vlastnú dovolenku, pričom lety často zasahujú aj do nasledujúceho dňa. Nemožno tiež vychádzať z toho, že sa odlety uskutočnia dopoludnia a spiatočné lety večer. Kvôli preplnenosti vzdušných koridorov sa lety uskutočňujú nielen v denných, ale aj v nočných hodinách. Zmeny letových časov sa môžu uskutočniť aj niekoľko hodín pred plánovaným odletom a meškania sú v posledných rokoch bežné. Je to spôsobené nielen počasím, ale aj technickými a prevádzkovými problémami, obzvlášť preplnením vzdušných koridorov. Kartago tours a letecké spoločnosti sa usilujú o najväčšiu možnú mieru vylúčenia týchto rušivých vplyvov a prosia v prípade zmien odletových časov, prípadne oneskorenia o Vaše pochopenie. O prípadných zmenách budú klienti obratom informovaní. Jedna noc v prípade neskorých nočných letov je do celkového počtu nocí započítaná v prípade, že klient je ubytovaný do 12.00 hodiny nasledujúceho dňa. Za poškodenie alebo stratu batožiny pri leteckej preprave preberá plnú zodpovednosť letecká spoločnosť. Pokiaľ k tomu dôjde, musí byť táto skutočnosť nahlásená ihneď po prílete na príslušnom mieste na letisku a spísaný protokol (P.I.R.), ktorý je nutný pre ďalšie jednanie s leteckou spoločnosťou, resp. poisťovňou. Náklady spojené s vybavovaním reklamácií hradí klient.

 VÍZUM
CK Kartago tours vybavuje víza (ak si to daná destinácia vyžaduje) iba občanom SR. Občania inej štátnej príslušnosti si vízovú povinnosť do danej destinácie musia overiť na príslušnom zastupiteľskom úrade a v prípade  potreby si víza vybavujú sami.

 KLIMATIZÁCIA
Väčšina hotelov ponúka svojim klientom možnosť využívania klimatizácie zadarmo. Upozorňujeme na skutočnosť, že klimatizácia nemusí byť v prevádzke po celých 24 hodín denne a môže byť funkčná iba v určitých denných hodinách podľa uváženia hotela a podľa potreby. Prevádzkovateľ hotela často podmieňuje používanie klimatizácie prítomnosťou hostí na izbe. Ide o systém tzv. poistiek pripojených na kľúč od izby, ktoré po umiestnení do príslušnej zásuvky aktivujú klimatizáciu. Upozorňujeme na skutočnosť, že táto poistka nesmie byť oddeľovaná od kľúča. Klimatizácia sa v jednotlivých hoteloch líši – niektoré hotely poskytujú individuálnu klimatizáciu, ktorú si môže regulovať klient, iné centrálnu klimatizáciu s možnosťou individuálneho ovládania (jej prevádzka závisí od rozhodnutia vedenia hotela), resp. centrálnu klimatizáciu, riadenú hotelom, bez možnosti regulácie klientom. Vo väčšine hotelov funguje klimatizácia iba v hlavnej sezóne (cca od 15.júna do 15.septembra) v závislosti od destinácie a hotela.

 STRAVOVANIE
V hoteloch sa varí väčšinou medzinárodné jedlo, obohatené miestnymi gastronomickými prvkami. Prevažuje zelenina a rôzne šaláty. Spôsob stravovania je uvedený v popise každého hotela. Kontinentálne (európske) raňajky sa väčšinou skladajú z kávy a čaju, pečiva, masla a zaváraniny alebo syra. Saláma, vajíčka sú zriedkavosťou. Raňajky podávané formou bufetu znamenajú voľnú konzumáciu z ponuky, ktorá zodpovedá triede hotela a miestnym zvyklostiam. Väčšinou obsahujú pečivo, kávu, čaj, džús, rôzne sladké koláče, ovocie, zaváraniny, syr, salámu, to všetko opäť podľa triedy hotela. V hoteloch nižšej a strednej triedy môže byť ponuka obmedzená iba na niektoré z uvedených druhov (napr. pečivo alebo chlieb, maslo, džem, striedavo obohatené o syr, salámu alebo vajíčka). Večera je buď menu s obsluhou, výber z niekoľkých menu a šalátov formou bufetu alebo voľná konzumácia formou bufetu. Ponuka opäť zodpovedá triede hotela, pričom aj v trojhviezdičkovom hoteli môžeme v mnohých prípadoch očakávať iba jedno teplé hlavné jedlo. Aj v prípade, že raňajky a večere sú formou bufetu, sa môže stať, že niektoré jedlá sú podávané s čiastočnou obsluhou. Nápoje nikde nie sú zahrnuté v cene (ak nie je uvedené inak - napr. hotely „all inclusive", v ktorých je možná konzumácia nápojov podľa vlastného časového režimu hotela). Pri ubytovaní s možnosťou vlastného varenia sú k dispozícii kuchynky alebo kuchynské kúty vybavené väčšinou dvojplatničkou a chladničkou. Kuchynské vybavenie, ktoré je k dispozícii, sa skladá iba zo základného riadu. Nie je možné teda očakávať plne vybavenú kuchynku. Upozorňujeme na skutočnosť, že môže chýbať napr. otvárač na konzervy alebo riad na varenie nemusí byť v dostatočnom množstve. Stravovací režim „all inclusive“, ktorý sa v posledných rokoch stáva čoraz obľúbenejším, znamená plnú penziu a časovo obmedzenú konzumáciu rozlievaných nealkoholických a (prevažne) miestnych alkoholických nápojov podľa rozpisu hotela. Rozsah a obsah systému „all inclusive“ sa líši od hotela k hotelu, pričom nie je možné porovnávať klubové zariadenia s hotelmi mestského typu. Rozsah a obsah systému all inclusive závisí aj od triedy a ceny hotela.
Upozorňujeme klientov na možnosť zmeškania objednanej stravy z dôvodu neskorého príletu alebo skorého odchodu. Vo väčšine prípadov nie je možné zmeškanú stravu nahradiť.

 LETENKY
V prípade záujmu klienta o kúpu letenky z danej destinácie, je v prípade voľných miest v lietadle cena určená delegátom. Upozorňujeme klientov, že v prípade straty letenky je delegát oprávnený účtovať za vystavenie náhradnej letenky poplatok 15 EUR alebo 20 USD. Klient v prípade zakúpenia letenky, nemá nárok na žiadne dodatočné služby ako transfer, poistenie, delegátske služby atď.

 DELEGÁTI / SPRIEVODCOVIA
Vo väčšine destinácií sú klientom k dispozícii česky alebo slovensky hovoriaci delegáti/sprievodcovia cestovnej kancelárie Exim & Kartago tours. Delegáti organizujú transfery z/na letisko, úvodné informačné stretnutie a pravidelné informačné hodiny, ktoré sa v priebehu Vášho pobytu konajú dva- až trikrát. V prípade, že sa v priebehu Vášho pobytu vyskytne problém, môžete delegáta kontaktovať na telefónnom čísle, ktoré obdržíte pri prílete do cieľa vašej dovolenky.

 OBLEČENIE
Vo väčšine hotelov (predovšetkým vyššej triedy) je požadované, aby muži aj ženy chodili na večeru primerane oblečení - krátke nohavice nie sú povolené.

 BICYKLE, SURFY
Preprava neskladných batožín, bicyklov, surfov a pod. podlieha poplatkom zo strany leteckej spoločnosti, je podmienená kapacitnými možnosťami lietadla a transferových autobusov a musí byť nahlásená v CK Kartago tours v dostatočnom časovom predstihu.  Transfer z letiska do hotela a späť a uskladnenie týchto nadrozmerných batožín nie sú zahrnuté v poplatku za prepravu.  V prípade záujmu o tieto služby ich včas vyžiadajte vo Vašej cestovnej kancelárii, ktorá Vám preverí možnosti prepravy a výšku poplatku.

 PREPRAVA ZVIERAT
Zvieratá sa zásadne prepravujú len po nahlásení cestovnej kancelárii, následnom súhlase leteckého prepravcu a vždy za poplatok. Malé zvieratá (cca do 5 kg) sa prepravujú v kabíne lietadla v uzavretej schránke, väčšie zvieratá v batožinovom priestore, v špeciálnych kontajneroch (za zvláštny poplatok). Vo väčšine ubytovacích zariadení je však vstup so zvieratami zakázaný.

 MYDLO, VODA, ELEKTRICKÉ NAPÄTIE
Vo väčšine ubytovacích zariadení nie je v kúpeľniach mydlo. Obyvatelia južných krajín nepoužívajú vodu z vodovodu na pitie a na varenie. Voda z vodovodu má odlišné mikrobiologické zloženie od vody v SR a jej konzumácia môže spôsobiť žalúdočné ťažkosti. Vodu na tieto účely odporúčame kúpiť v miestnych obchodoch a hoteloch. V hoteloch so solárnym ohrevom môže chvíľami tiecť len vlažná voda. Niekedy tiež môže dôjsť na kratšiu dobu k výpadku elektrickej energie a tým i klimatizácie. Za takéto výpadky CK Kartago tours nezodpovedá.

 ŠPERKY A TREZORY
Neodporúčame brať si na dovolenku drahé šperky. Uložte si cestovné doklady, peniaze, šeky, platobné karty a všetky cenné predmety do trezoru, ktorý si možno prenajať na recepcii alebo priamo na izbe. Za cenné veci ponechané na izbe hotel ani CK Kartago tours nenesie zodpovednosť.

 PLÁŽE A OCHRANA PRED SLNKOM
Väčšina pláží je verejná a prístupná aj miestnemu obyvateľstvu, ktoré býva často o niečo hlučnejšie než sme zvyknutí. Lehátka a slnečníky sa dajú prenajať za poplatok, prípadne zadarmo - viď katalóg. Počet slnečníkov a lehátok sa väčšinou nezhoduje s ubytovacou kapacitou hotela a preto táto služba nie je priamo nárokovateľná. Údaje o vzdialenosti od pláže sú pri popise konkrétnej ubytovacej kapacity iba orientačné. V prípade rozľahlých hotelových komplexov niektoré ubytovacie jednotky sú situované vo väčšej vzdialenosti od pláže. Nezabudnite ani na opaľovacie krémy a oleje s vysokým ochranným faktorom a nepodceňujte slnečné žiarenie, ktoré by Vám mohlo spôsobiť nepríjemnú komplikáciu počas dovolenky.

 HMYZ
Odporúčame klientom pribaliť si do batožiny ochranné prostriedky proti hmyzu, pretože v určitých obdobiach a niektorých lokalitách sa môže vyskytovať vo zvýšenom množstve. Napriek intenzívnym snahám hotelov sa hmyz vyskytuje aj priamo v hoteloch. Proti hmyzu sa v niektorých krajinách používajú postreky s agresívnejšou vôňou, preto neodporúčame v čase postreku nechávať otvorené okná izby.

 PRED SEZÓNOU / PO SEZÓNE
V tomto období sa môže stať, že majiteľ hotela vzhľadom na nižšiu obsadenosť hotela obmedzí poskytované služby, prípadne svoje zariadenie otvorí až neskôr alebo ho skôr zatvorí. Môže dôjsť k obmedzeniu ponuky pre voľný čas a zábavu. Môžete si však užiť viac kľudu a viac miesta a tiež obsluha bude mať pre Vás viac času.

Hlavná sezóna začína približne od 15.6 do 15.9.

 LEKÁRSKA POMOC
V prípade zdravotných problémov sa obráťte na Vášho delegáta alebo požiadajte o pomoc recepciu hotela. Za ošetrenie a lieky sa platí v hotovosti. Na základe lekárskej správy a potvrdení o zaplatení za lieky Vám poisťovňa po návrate do SR danú čiastku uhradí. Bežné lieky je možné zakúpiť v miestnych lekárňach.

 FAKULTATÍVNE VÝLETY
V každej destinácii je pre Vás pripravená bohatá ponuka fakultatívnych výletov. Tieto služby zabezpečujeme v spolupráci s miestnou agentúrou, ktorá zájazdy usporiadava. Odporúčame Vám, aby ste si výlety zakúpili priamo u nášho delegáta.
Akékoľvek reklamácie odporúčame vyriešiť priamo na mieste pobytu, nakoľko Kartago tours nie je organizátorom týchto výletov. Za kvalitu suvenírov zakúpených v priebehu výletu (napr. videokazeta) nenesie Kartago tours žiadnu zodpovednosť.

 ODPORÚČAME
Počas prvých dní pobytu sa nevystavujte slnečnému žiareniu viac ako 15 minút a používajte opaľovacie krémy s vysokým ochranným faktorom. Používajte slnečné okuliare s UV filtrom. Nemiešajte rôzne druhy pikantných a ťažko stráviteľných pokrmov. Nepite vodu z vodovodov a hydrantov,  a ani v nej neumývajte ovocie na okamžitú konzumáciu. Odporúčame konzumovať len ovocie a zeleninu, ktoré si môžete sami olúpať. V niektorých prípadoch nie sú lieky dovezené zo Slovenskej republiky, určené na črevné a zažívacie problémy, účinné. V takomto prípade odporúčame kontaktovať nášho delegáta alebo jeho prostredníctvom lekára.

Ďakujeme, že ste si pri výbere Vašej dovolenky zvolili našu cestovnú kanceláriu a budeme poctení, ak sa s Vami opäť stretneme na niektorom z našich zájazdov.

 
 
Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Ďalšie informácie