Rady na úvod

 Výber zájazdu
V našom katalógu nájdete širokú ponuku destinácií a ubytovacích kapacít, medzi ktorými si určite nájdete to „svoje miesto“. Pri výbere zájazdu Vám odporúčame, aby ste sa podrobne zoznámili nielen s destináciou, do ktorej vycestujete, ale aj s konkrétnym hotelom. Vezmite, prosím, pri výbere svojej dovolenky do úvahy nielen kategóriu hotela, ale aj jeho umiestnenie a cenu. Väčšina cestovateľov už dnes vie, že hotely nižšej kategórie poskytujú väčšinou služby v menšej miere – a to sa týka nielen služieb spríjemňujúcich vašu dovolenku, ale aj služieb stravovacích. Umiestnenie hotela vypovedá o tom, v akom prostredí svoju dovolenku strávite – pokiaľ je hotel v tesnej blízkosti centra, môžete očakávať, že vaša dovolenka bude rušnejšia a nevyhnete sa ani hluku prichádzajúcemu z ulice alebo okolia. Na druhej strane máte však na dosah reštaurácie, bary, obchody, trhy či diskotéky. Hotely umiestnené mimo centra bývajú kľudnejšie, ale ani tu sa nevyhnete rušnejšiemu dovolenkovému životu, predovšetkým ak hotel usporadúva animačné programy. Aj v hoteloch rovnakej kategórie môžu byť služby rozdielne – pomôckou vám môže byť aj cena hotela. Vo väčšine prípadov platí, že čím drahší hotel, tým môžete očakávať vyššiu kvalitu služieb. Venujte výberu „toho svojho“ hotela dostatočný čas a vaša dovolenka bude určite podľa vašich predstáv.

 Nákup zájazdu
Veľa cestovateľov už dnes vie, že nákup zájazdu na poslednú chvíľu sa mnohokrát nevypláca – atraktívne hotely bývajú vypredané už v čase zahájenia predaja. Naviac pri včasnom nákupe zájazdu môžete ušetriť viac finančných prostriedkov, než pri nákupe „last minute.“ Navštívte včas niektorú z našich pobočiek alebo predajne našich autorizovaných predajcov a venujte nákupu zájazdu dostatočný čas a priestor. Dovolenku si môžete rezervovať aj prostredníctvom internetových stránok. Na našich www stránkach nájdete veľa užitočných informácií a čo je hlavné, okamžite sa dozviete, či je váš požadovaný zájazd voľný a koľko bude stáť. Informujte sa o všetkom, čo vás zaujíma a čo Vám nie je jasné – predídete tak prípadným nedorozumeniam, ktoré by mohli vašu dovolenku negatívne ovplyvniť. Cestovnú zmluvu si pred podpísaním poriadne preštudujte, vrátane Všeobecných podmienok účasti na zájazdoch.

 Radostné očakávanie dovolenky
Teraz už máte svoju dovolenku vybranú a rezervovanú. V čase radostného očakávania vašej vysnenej dovolenky si nezabudnite v dostatočnom predstihu skontrolovať Vaše cestovné doklady. Väčšina krajín vyžaduje platnosť pasu min. 6 mesiacov po návrate do SR.

 Dovolenka sa blíži
Približne sedem dní pred odletom obdržíte komplexné odbavenie, ktoré obsahuje okrem pokynov na cestu aj dôležité dokumenty (potvrdenie ubytovania – voucher, potvrdenie letu) pre Vašu dovolenku. V komplexnom odbavení sa dozviete všetky podrobnosti, týkajúce sa vášho odletu na dovolenku. Riadne si ich preštudujte a venujte svoju pozornosť hlavne odletovému času a príchodu na letisko. V prípade akýchkoľvek nezrovnalostí kontaktujte obratom Vášho predajcu so žiadosťou o opravu údajov. Pozor na odlety tesne po polnoci! V takom prípade musíte byť pripravení na odbavenie už pred polnocou, deň pred plánovaným odletom.

Ďalšou dôležitou informáciou je aj povolená maximálna váha batožiny – väčšina leteckých spoločností povoľuje 1 ks zapísanej batožiny na osobu a maximálne 15 kg na osobu (nie pre deti mladšie ako 2 roky), vrátane príručnej batožiny s maximálnymi rozmermi 56 x 45 x 25 cm, kumulovaná váha jednej batožiny nesmie presiahnuť hmotnosť 30 kg. Ak si chcete na dovolenku vziať golfovú alebo potápačskú výstroj, prípadne inú nadmernú batožinu, oznámte túto skutočnosť s dodatočným predstihom Vášmu predajcovi, ktorý preverí možnosť ich prepravy. Preprava takejto batožiny býva spoplatnená. V tomto čase si už začnite pripravovať nevyhnutné veci, ktoré budete na dovolenku potrebovať. Určite nezabudnite na opaľovacie krémy s vysokým ochranným faktorom, slnečné okuliare, pokrývku hlavy a lieky, ktoré bežne užívate a taktiež bežné lieky na zvýšenú teplotu, na žalúdočné ťažkosti a panthenol na spáleniny. Skontrolujte si, či máte zámok na uzamknutie batožiny a vymeňte si v banke potrebnú hotovosť. Určite sa vám bude hodiť napríklad plážová taška, kolíky a šnúra na prádlo, otvárač na fľaše, zvlhčené osviežovacie obrúsky, náplasti a krém po uštipnutí hmyzom. Vezmite si so sebou zaujímavú knihu a časopisy. Taktiež nezabudnite, že väčšina hotelov (počnúc úrovňou 3*) si vyžaduje na večeru formálnejšie oblečenie – páni by nemali zabudnúť na dlhé nohavice.

 Deň pred odletom
Ešte raz si skontrolujte čas Vášho odletu. Môžete si ho overiť aj na našom call centre. Prekontrolujte si podľa Vášho zoznamu, či ste na nič nezabudli a batožinu riadne uzamknite. Nezabudnite ju označiť visačkou s menom hotela a letoviska, kde strávite svoju dovolenku. Na niektorých letiskách si môžete batožinu zabaliť do priehľadnej fólie - zabránite tak nielen prípadnej strate Vašich vecí, ale aj poškodeniu batožiny. Do batožiny, ktorá pôjde na odbavenie, nikdy neukladajte cenné veci (peniaze, šeky, kreditné karty, kamery, osobné doklady, fotoaparáty a iné elektrické prístroje, šperky a pod.), umelecké a krehké predmety, predmety vyššej hodnoty alebo tovar podliehajúci skaze – všetky takéto predmety patria do príručnej batožiny, nakoľko letecká spoločnosť za ich stratu ani poškodenie nenesie zodpovednosť. Znovu si prekontrolujte Vaše doklady na cestu. Zabezpečte si odvoz na letisko. Do príručnej batožiny nepatria ostré predmety, ako napr. nožničky, pilník, otvárač, nože, a pod. Do kabíny lietadla si môžete vziať len malé množstvo tekutín. Tekutiny a gély musia byť v baleniach do 100 ml. Všetky balenia musia byť uložené v jednom priehľadnom uzatvárateľnom igelitovom vrecku s maximálnym obsahom 1 liter na osobu. Tekutiny odporúčame prepravovať v batožine, ktorú odbavujete. Lieky a dietologické prípravky, vrátane detskej výživy na čas letu môžu byť prepravované v príručnej batožine. Do príručnej batožiny odporúčame zabaliť si aj kefku na zuby, pastu, spodné prádlo, tričko a plavky – pokiaľ by došlo k strate alebo poškodeniu „hlavnej batožiny“.

 V deň odletu
Odchod na letisko naplánujte tak, aby ste mali dostatočnú časovú rezervu v prípade neočakávaných komplikácií. Na letisku buďte 2 hodiny pred odletom. Vaše dokumenty potrebné pre Vašu cestu a pobyt ste dostali spolu s pokynmi na cestu. Po príchode na letisko sa informujte prostredníctvom informačnej tabule na číslo odbavovacieho pultu (check-in) kde bude Váš let odbavený. Po príchode k odbavovaciemu pultu sa prosím preukážte platným cestovným dokladom. Tu zároveň odovzdáte Vašu batožinu (prosím dodržujte povolenú hmotnosť batožiny uvedenú na letenke) a dostanete palubný lístok a potvrdenie o odovzdaní batožiny. Oba doklady si starostlivo uschovajte. Po odbavení sa presuňte na pasovú kontrolu, majte pripravenú letenku, palubný lístok a cestovný doklad. V tranzitnom priestore môžete využiť čas do odletu lietadla nákupmi a občerstvením, nezabudnite však sledovať na informačných tabuliach čas vášho odletu a číslo východu. Na nástup do lietadla sa dostavte v čase, ktorý máte na Vašom palubnom lístku a na informačných tabuliach.

 Let
Po nástupe do lietadla sa posaďte na miesta, ktoré máte uvedené na Vašich palubných lístkoch a riaďte sa, prosím, pokynmi palubného personálu. Príručnú batožinu uložte do priestoru nad Vašimi hlavami alebo pod sedadlo pred Vami, nezabudnite si z nej vybrať knihu či časopis. Pohodlne sa usaďte a pripútajte sa. Pred vzlietnutím Vás palubný personál oboznámi s bezpečnostnými predpismi

  • venujte im prosím zvýšenú pozornosť. 

Počas letu Vám bude v závislosti od dĺžky letu podávané studené alebo teplé občerstvenie s výberom studených a teplých nápojov.

 Prílet
Po prílete prejdete pasovou kontrolou a vyzdvihnete si Vašu batožinu. V prípade poškodenia alebo straty batožiny je nutné ešte pred opustením tranzitného priestoru kontaktovať reklamačné oddelenie a nechať si vystaviť reklamačný protokol PIR. Pre tento účel majte pripravené potvrdenie o prevzatí batožiny, ktoré ste obdržali pri odbavovaní na letisku. Po opustení tranzitného priestoru Vás budú očakávať delegáti, ktorí zabezpečia Váš transfer do hotela.

 Ubytovanie
Po príchode do hotela kontaktujte recepciu a predložte ubytovací poukaz. V niektorých hoteloch budete musieť vyplniť ubytovaciu kartičku. Na ubytovanie, stravovanie a hotelové služby máte podľa medzinárodných dohôd vždy nárok až po 14:00 hodine. Pokiaľ je Váš príchod do hotela v skorších hodinách, recepcia väčšinou zabezpečí uloženie Vašich batožín do doby, než pre Vás bude pripravená izba. Po ubytovaní, si prosím, nezabudnite uschovať cenné veci, pasy a finančnú hotovosť do trezoru. Chránite tak svoj majetok.

 Informačná schôdzka
V deň príletu, najneskôr však v nasledujúci deň, sa koná informačná schôdzka, o čase a mieste konania Vás delegát informuje po Vašom prílete. Informáciu nájdete aj na informačnej tabuli alebo v knihe, ktoré sú k dispozícii v každom hoteli. Odporúčame vám, aby ste sa tejto prvej schôdzky zúčastnili – získate dôležité informácie o zemi, ktorú ste navštívili, o hotelových službách, o okolí hotela a v neposlednom rade aj o výletoch, ktoré pre vás usporadúva zahraničný partner s našou cestovnou kanceláriou.

 Návštevné hodiny vášho delegáta 
Ak budete mať v priebehu Vašej dovolenky ďalšie dotazy či požiadavky, môžete kontaktovať delegáta v pravidelných návštevných hodinách, ktoré sú uvedené na informačnej tabuli. Tu nájdete aj telefonický kontakt na delegáta.

 Vaša dovolenka
Práve sa začala Vaša vysnívaná dovolenka. Záleží hlavne na Vás ako ju prežijete a aké zážitky si z nej prinesiete. Na prežitie príjemnej dovolenky Vám možno dá návod aj nasledujúce cestovateľské desatoro, nad ktorým sa môžete nielen zamyslieť, ale sa aj pobaviť.

  1. Nebudeš očakávať také veci ako doma, pretože si ich opustil v snahe zažiť niečo iné.
  2. Nebudeš brať veci príliš vážne, pretože bezstarostná myseľ je začiatkom príjemnej dovolenky.
  3. Nepripustíš, aby ti iní turisti išli na nervy, pretože platíš nemalý peniaz, aby si strávil príjemné chvíle.
  4. Dbaj na to, aby si vzal len polovicu šatstva, ktoré považuješ za nevyhnutné a dvakrát toľko peňazí.
  5. Vždy musíš vedieť, kde máš svoj pas, pretože človek bez pasu je človekom bez vlasti.
  6. Pamätaj, že keby sme boli stvorení na to, aby sme zostávali na jednom mieste, boli by sme stvorení s koreňmi.
  7. Nemal by si sa užierať starosťami, pretože v tom nie je žiadne potešenie, len málo vecí je fatálnych.
  8. Neposudzuj krajinu podľa jeho príslušníka, ktorý ti spôsobil nepríjemnosti.
  9. Ak si v Grécku, chovaj sa ako Grék.
  10. Pamätaj, že v cudzích krajinách si hosťom. Ten, kto preukazuje svojmu hostiteľovi rešpekt, bude odmenený.

 Odlet
V deň pred odletom nájdete na informačnej tabuli pokyny na Váš návrat. Venujte prosím pozornosť všetkým informáciám, ktoré sú na nej uvedené. Vašu izbu je potrebné opustiť podľa medzinárodných pravidiel najneskôr do 12:00 hodiny v deň odletu a do tej doby i odovzdať kľúče na recepcii. Touto hodinou končí aj Váš nárok na stravovanie a ďalšie služby hotela. Vyrovnajte prosím Váš hotelový účet. Skontrolujte, či ste nezabudli letenky a cestovné doklady. Na zraz Vášho transferu na letisko sa dostavte aspoň 10 minút pred plánovaným odchodom. Po príchode na letisko Vám delegát oznámi čísla odbavovacích pultov. Odbavenie bude prebiehať rovnakým spôsobom ako pri Vašom odlete zo SR. Prosíme vás, buďte ohľaduplní k rodinám s deťmi a starším osobám a dajte im prednosť pri odbavení.

 Návrat do Slovenskej republiky
Vaša dovolenka skončila, ale príjemné spomienky na ňu Vám určite ešte dlho zostanú. Podeľte sa s nami o Vaše zážitky a pripomienky, radi ich prijmú naši predajní poradcovia. Všetky pripomienky sú pre nás dôležité – na ich základe sa snaží celý tím našej cestovnej kancelárie stále pracovať na zlepšení a rozširovaní našich služieb.

Ďakujeme, že ste si pri výbere Vašej dovolenky zvolili našu cestovnú kanceláriu a budeme poctení, ak sa s Vami opäť stretneme na niektorom z našich zájazdov.

Info o KARTAGO tours

POISTENIE PRE PRÍPAD ÚPADKU CESTOVNEJ KANCELÁRIE

URGENTNÝ DOPREDAJ

  • Rozšírili sme pre Vás online službu o urgentný dopredaj zájazdov. Túto službu ponúkame ako prví na Slovensku! Umožňujeme vám nákup zájazdu aj po 18:00 hodine až do 20:30 hodiny a to každý deň (aj počas víkendov a štátnych sviatkov), ak odlet Vášho lietadla je nasledujúci deň do 12:00 hodiny. Novou službou vychádzame v ústrety všetkým, ktorí môžu odcestovať na poslednú chvíľu, alebo čakajú na tie najvýhodnejšie cenové ponuky.
  • Viac informácií na našom call centre: 02 / 5720 5720
 
PONUKA LAST MINUTE e-mailom
Prečo cestovať s KARTAGO TOURS?
1. sme poistení proti úpadku
2. sme na slovenskom trhu už 20 rokov
3. predáváme zájazdy on-line
ďalšie výhody
 
 
 

Telefonické rezervácie a informácie o zájazdoch

Copyright a-net.cz © 2013